kalender
december 2006
ZMDWDVZ
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
links
Veenstra - Overmaat - Kicken - Sprenger - Thijssen - Velderman - Reimer - Langenberg - Stoet - Korver - Verstappen - Scheperman - van Berk - Eppink - Paf - Van Velthuysen - 10e - Nabuurs - Stevens - ter Bogt - Van Sluis - Boer - Spijker? - Linssen - Carambolas
nu op repeat
Dreams - The Game / Fix You - Coldplay / Don't Cha - Pussycat Dolls / Rocks Off - Rolling Stones / Tear Eyed - Missy Elliot
.

« Home sweet... | Homepage | Jasmijn »
Marconi Awards (30 september 2005)

Heerlijk al die commotie rondom de Marcony Awards (of Corleone Awards, of 3 FM Awards, Marphony Awards of whatever).
Zet je wel aan denken zo'n uitreiking.
In de reclamewereld heeft men al jaren de ADCN uitreiking. Het werkt zo: stop een legertje creatieven in Carre, beoordeel de ingezonden reclamecampagnes en reik vervolgens zoveel prijzen uit dat je er een boek mee kunt vullen. Beste tv commercial, beste radiospot, beste abri, beste dm campagne, beste advertentie, beste inhaakadvertentie, beste online campagne, beste regisseur, beste art direction, beste copy, beste verpakking, beste actie-marketing campagne, enzovoorts enzovoorts.
Zoveel prijzen? Klinkt misschien wat opportunistisch en zo op een rij nogal lachwekkend. Aan de andere kant, het geeft wel aan hoeveel die reclamejongens van hun vak houden en zo'n reclameboek maakt een prachtig tijdsdocument waar die gasten jaren na dato nog steeds inspiratie uit putten.
Ik ben best benieuwd wie we met z'n allen de beste music director vinden, of wie de beste jinglemaker. En wie vinden we de beste drivetime jock en wie vlamt het hardst in de uren daar omheen? Beste stem, beste station, beste item, beste actie - wacht, nu sla ik door. Maar eens verder kijken dan vier voor hand liggende categorieen zal zeker niet verkeerd zijn.



0 Reacties| TrackBack (0)



Email deze posting naar:


Jouw mail-adres:


Boodschap (optioneel):